duminică, 19 mai 2013

Răspunsul lui Horia Gârbea la cererea mea de demisie din A.S.B.


Stimate domnule Gabriel Daliș,

Îmi pare rău că v-ați dat demisia din ASB și nu văd ce legătură are literatura dvs. cu simpatia pentru un politician sau altul.

În ce-l privește pe Heydar Aliyev vă asigur că greșiți și dețineți probabil informații din surse sovietice sau armenești.
Eu mi-am cules informațiile din Azerbaidjan, țară prietenă și partener strategic al României.

Niciun politician de marcă al României nu a ocolit Azerbaidjanul, ba chiar au cerut și primit sprijin de la această țară și de la liderii ei.

Încît Heydar Aliyev își merită bustul din București, pînă dvs. sau altcineva cu păreri similare o să-l profaneze.

Niciun azer, și am cunoscut foarte mulți, inclusiv lideri ai opoziției de la Baku, nu mi-a vorbit de Heydar Aliyev altfel decît superlativ.


Nu numai că nu a omorît pe nimeni dintre ai săi dar i-a apărat pe cetățenii azeri de agresiunile bolșevicilor și inamicilor vecini.
Nu i-a putut apărea din nefericire pe toți, unii au căzut luptînd cu agresorii și ocupanții.

Mulți scriitori, tot membri ASB, m-au felicitat pentru premiul obținut și, cu voia dvs., o să-i ascult cu precădere pe ei.
Oricum, mandatul meu la ASB expiră în toamnă așa că, dacă mai aveți puțină răbdare, o să vă alegeți liderul care vă convine.
poate fi chiar un armean sau un rus roșu ca să fiți în concordanță cu părerile lui.

În rest, am și eu dreptul la opinie ca și dvs. 
Vă stau oricînd la dispoziție cu informații relevante ca să puteți avea un punct de vedere în acord cu realitatea.

Numai bine,
Horia

(text primit vineri, 17 mai 2013)