luni, 10 iunie 2013

"Agresorul" de Ion Zubașcu

cum ai putut să-mi faci una ca asta nu trebuia
să mă aștepți cu agresorul la Dragomirești
e ultimul lucru din lume pe care ar fi trebuit să-l faci
de 30 de ani de când vin în concediu la Dragomirești
m-a mușcat vară de vară n-am o singură amintire curată de acasă
fără s-o asociez cu agresiunile lui pot să-ți povestesc
cu lux de amănunte recitalurile lui de violență
de 30 de veri de când îl cunosc pentru mine grădina asta
e ultimul meu refugiu din lume aici e acasă pentru mine
de ce trebuie să vină la mama și la tata acasă să mă agreseze
știi că am crescut prin străini toată viața o dată pe an
am și eu dreptul să vin acasă un an are 52 de săptămâni
50 sunt ale lui mie nu-mi poate lăsa nici măcar 2
nici măcar 14 din 365 de zile dintr-un an?
gândește-te că poate o să mor pe masa de operație
și astea sunt ultimele mele săptămâni de viață
m-am agățat de zilele astea din Maramureș cu disperare
ca de ultima mea speranță de viață de ce trebuia
să mă întâmpini cu agresorul la Dragomirești
n-ai avut un an de zile la dispoziție să-l convingi
că sunt incompatibil cu el din absolut toate punctele de vedere
că-i la polul opus al tuturor ideilor și opțiunilor mele
nici măcar atâta milă și înțelegere nu poate avea pentru mine?
l-am suportat cât am putut 30 de ani acum nu mai pot
de ce să mă mai prefac la nesfârșit am hotărât să-l ocolesc
să nu-i ies în cale cât oi trăi dar nici el să nu-mi iasă în cale
aș vrea să nu-l mai văd niciodată la Dragomirești
aici au murit mama și tata moașa Ileana și moșul Gheorghe
toți cei care ne-au iubit și ne-au ocrotit cât au putut
el nu știe decât să muște să împroaște și să dea cu copita
dacă nu-și face show-ul de violență și agresiune
nu se simte întreg mă apăr și eu cum pot
iar acum nu mai sunt om întreg ci doar o coajă de om
nu mă pot preface nici nu mai am puterea să-l înfrunt
până mă pun pe picioare nu mai vreau să-l văd pe aici
ce-ai vrea să fac, să închiriez o pensiune la Dragomirești
să stau la oameni străini în locurile mele natale?
mai pot avea și eu un loc al meu în lume unde să mă simt acasă
mai am o ființă umană pe care s-o pot numi sora mea?

( Din volumul Moarte de Om o poveste de viață, ed. Limes, Cluj-Napoca, 2010, pag. 43-44.)